FANDOM

Fineasz i Ferb (seria 1)

Fineasz i Ferb

(seria pierwsza)

Kraj produkcji Stany Zjednoczone
Twórcy Dan Povenmire

Jeff „Swampy” Marsh

Liczba odcinków 26
Lista odcinków
Produkcja
Czas trwania odcinka 20 minut
Emisja
Stacja telewizyjna [1]

Disney Channel/Disney XD[2]Disney Channel/Disney XD

Kraj oryginalnej emisji Stany Zjednoczone
Lata emisji 2007–2009
Pierwsza emisja [3] 17 sierpnia 2007 – 18 lutego 2009[4] 5 października 2007 – 18 maja 2009
Status zakończony
Chronologia
Kontynuacja Seria druga

Pierwsza seria serialu Fineasz i Ferb jest emitowany w Polsce na kanale Disney Channel od 5 października 2007, zaś na kanale Jetix (później zmieniono nazwę na Disney XD) od 11 kwietnia 2009. Ostatni premierowy odcinek serialu został wyemitowany 18 maja 2009 na kanale Disney Channel, zaś30 września 2009 na kanale Disney XD.

== Postacie==

GłówneEdytuj

Bohater Amerykański dubbing Polski dubbing
Fineasz Flynn Vincent Martella Wit Apostolakis-Gluziński
Fretka Flynn Ashley Tisdale Monika Pikuła
Ferb Fletcher Thomas Sangster Mateusz Narloch
Linda Flynn-Fletcher Caroline Rhea Agnieszka Kunikowska
Pepe Pan Dziobak Dee Bradley Baker Dee Bradley Baker
Doktor Heinz Dundersztyc Dan Povenmire Wojciech Paszkowski
Jeremiasz Johnson Mitchel Musso Grzegorz Drojewski
Izabela Shapirow Alyson Stoner Justyna Bojczuk
Major Francis Monogram Jeff "Swampy" Marsh Dariusz Odija

DrugoplanoweEdytuj

Lawrence Fletcher Richard O' Brien Robert Tondera
Stefa Hirano Kelly Hu Anna Sztejner
Buford Van Stomm Bobby Gaylor Cezary Kwieciński
Vanessa Dundersztyc Olivia Olson Beata Wyrąbkiewicz
Bajleet Rai Maulik Pancholy Anna Apostolakis
Carl Karl Tyler Alexander Mann Krzysztof Szczerbiński

SeriaEdytuj

Sezon Odcinki [5] Premiera serii [6] Finał serii [7] Premiera serii (DC) [8] Finał serii (DC) [9] Premiera serii (DXD) [10] Finał serii (DXD)
1 26 17 sierpnia 2007 18 lutego 2009 5 października 2007 18 maja 2009 11 kwietnia 2009 30 września 2009

Lista odcinkówEdytuj

[11] Osobny artykuł: Lista odcinków serialu animowanego Fineasz i Ferb.
# Tytuł [12] Premiera w USA [13] Premiera na Disney Channel [14] Premiera na Jetix / Disney XD
1 Kolejka / Fretka traci głowę

"Rollercoaster" / "Candace Loses Her Head"

17 sierpnia 2007 (A)5 lutego 2008 (B) 5 października 2007 (A)5 lutego 2008 (B) 11 kwietnia 2009
Kolejka: Fineasz i Ferb budują kolejkę, która rozciąga się po całym mieście. Roznoszą ulotki i reklamują, że jest to najlepsza kolejka wszech czasów. Dundersztyc pokrył miasto folią by zamienić wschód z zachodem. Pepe także tam jest, ale nie udaje się mu go powstrzymać. Chłopcy testują swoją kolejkę wraz z innymi przyjaciółmi. W tym czasie Dundersztyc uruchamia maszynę, ale nic się nie stało. Po chwili wielka kula foliowa zniszczyła bazę Heinza i kolejkę. Chłopcy wracają do domu przed powrotem mamy, która niczego się nie domyśliła.

Fretka traci głowę: Fretka obchodzi swoje urodziny. Fineasz i Ferb podsuwają rodzicom pomysł, aby wybrać się do Mount Rushmore. Fretce nie bardzo się to podoba, ale gdy na miejscu widzi za ladą Jeremiasza zmienia zdanie. Chłopcy od razu biorą się do pracy. W tym samym czasie agent P musi powstrzymać szalonego doktora, który w swoim Świdronatorze chce się przekopać do Chin i wybudować tam płatną autostradę. Fineasz i Ferb pokazują swoje dzieło Fretce, która jest bardzo wzruszona. Pepe pokonuje dr. Dundersztyca i przypadkowo niszczy prezent dziewczyny.

2 Szybcy i Fineaszowi / Plażowa impreza w cieniu krasnalowego terroru

"The Fast and the Phineas" / "Lawn Gnome Beach Party of Terror"

2 lutego 2008 (A)28 września 2007 (B) 2 lutego 2008 (A)1 lutego 2008 (B) 11 kwietnia 2009
Szybcy i Fineaszowi: W mieście organizowany jest wyścig samochodowy. Chłopcy przemalowali auto swojej mamy i wzięli udział w wyścigu. Fineasz siedział za kierownicą, a Ferb sterował samochodem z wieży obserwacyjnej używając pilota. Ich mechanikami były dziewczyny z harcerstwa na czele z Izabellą. Dzielny Pepe musiał powstrzymać doktora by ten nie spuścił powietrza z kół pojazdów. Fineasz i Ferb wygrywają wyścig i dostają wielki puchar. Dundersztyc zabiera jednak samochód, ale agent P nie daje mu uciec. Przypadkiem auto trafia do myjni, farba zostaje zmyta i pojazd wraca do garażu, a mama chłopców oczywiście niczego się nie domyśliła.

Plażowa impreza w cieniu krasnalowego terroru: Chłopcy urządzają na podwórku własną plażę. Po krótkim czasie na plaży była już cała okolica więc można było zacząć imprezę. Fretka zostaje królową imprezy i tańczy z Jeremiaszem. W czasie gdy wszyscy świetnie się bawią w mieście giną krasnale ogrodowe. Pepe dostaje zadanie odzyskać je. Jak się okazało za wszystkim stał Dundersztyc, który dzięki Gnomodestruktorowi kradł je. Agent P aby zniszczyć podziemną bazę doktora zrobił dziurę w suficie i zalał ją wodą z plaży Fineasza. Gdy mama (mimo protestu Fretki) wróciła do domu zastała chłopców, którzy grzecznie się bawili w piaskownicy.

3 Kilku wspaniałych / La'Zima

"The Magnificent Few" / "S'Winter"

8 lutego 2008 (A)9 lutego 2008 (B) 8 lutego 2008 (A)9 lutego 2008 (B) 1 maja 2009
Kilku wspaniałych: Z zagrody rancza, gdzie Fineasz i Ferb uczą się jeździć konno uciekają krowy, ponieważ Dundersztyc kazał swoim termitom zjeść całe drewno z miasta, by zawładnąć rynkiem aluminium. Fineasz, Ferb i Izabela na koniach muszą zagonić krowy z powrotem do zagrody.

La'Zima: Rodzice jadąc do sklepu z antykami zostawili chłopcom śniego-lodziarkę. Postanowili więc zrobić zimę w lipcu. Gdy pracowali przyszła Izabela. Z przyjaciółkami pomogła zrobić zimę z lata. W tym czasie Pepe musi powstrzymać doktora aby nie przetopił całej czekolady w swoje figurki. Przychodzi Jeremiasz, który jeździ na nartach z przyjacielem o imieniu D. D. Fretka, zdenerwowana starała się zdobyć chłopca, myśląc ze ten chłopak to dziewczyna. Nie wyszło jej jednak to tak samo jak Dundersztycowi przetopienie czekolady.

4 Nasza własna mumia / Jednostrzałowiec

"Are You My Mummy?" / "Flop Starz"

15 lutego 2008 (A)1 lutego 2008 (B) 16 lutego 2008 (A)1 lutego 2008 (B) 12 kwietnia 2009
Nasza własna mumia: Fineasz, Ferb, Fretka i Tato oglądają w kinie film o mumiach. Bracia zamierzają mieć własną mumię. Idą do muzeum, uciekają przed pułapką i szukają mumii. Nie znaleźli żadnej prawdziwej. Fretka wpadła przypadkiem w masło a potem w papier toaletowy. Chłopcy, znalazłszy ją, zaczęli uważać ją za mumię i próbowali złapać. Pod koniec odcinka Fretka wypada z kostiumu. Dundersztyc chce podnieś poziom morza o 2%, korzystając z wody znajdującej się w rzece.

Jednostrzałowiec: W centrum handlowym odbywa się przesłuchanie na super amerykańską gwiazdę pop. Fineasz i Ferb tworzą grupę muzyczną o nazwie Fineasz i kawał Ferba. Szybko ich piosenka stała się popularna, więc postanowili wystąpić w tym samym centrum. Setna osoba, która przyjdzie zaśpiewa razem z nimi. Wypadło na Fretkę która, zdenerwowana tym wszystkim ucieka ze sceny. W tym samym czasie Agent Pepe musi uratować miasto przez dr Dundersztycem, który swoim robotem chce zniszczyć miasto. Chłopcy jeszcze przed zamknięciem centrum kończą karierę.

5 Bamber w akcji / Światła, Fretka, akcja

"Raging Bully" / "Lights, Candace, Action"

Bamber w akcji: Cała rodzina wybiera się do galerii gdzie koncertuje ich mama. Fineasz wchodzi w sprzeczkę z Bamberem plamiąc spodnie lodem. Gdy miało dojść do bójki pojawił się słynny bokser, który zaproponował prawdziwą, sprawiedliwą walkę na kciuki. W tym samym dniu Dundersztyc obchodzi urodziny. Wymyślił nawet Zniwelator, który sprawia, że ludzie wykonują to co chce, aby jego urodziny były najlepsze w życiu. W czasie walki na głowę Fineasza spada lód. Bamber zapowiada remis, ponieważ obydwoje zostali upokorzeni. Dzięki Zniwelatorowi wszystko zostało posprzątane zanim Fretka doniosła mamie.

Światła, Fretka, akcja: Fretka uczy się sztuki księżniczki rozterki. Przeszkadzają jej w tym chłopcy, którzy bawią się w reżyserów. Główna aktorka zrezygnowała z roli dlatego dostaje ją Fretka. Producent zatrudnia braci, żeby wyreżyserowali sztukę. Zmieniają sztukę na klątwę księżniczki potwory. O dziwo Dundersztyc przestał robić za czarny charakter i zaczął zajmować się serem. Wymyślił Sero-dojrzewaczo przyśpieszacz, który przyspiesza dojrzewanie sera. Jednak po małym wypadku doktor znów sieje zło i postarza siebie oraz Agenta P (którego ochronił kombinezon). Dzieci oglądają film Fineasz i Ferba i bardzo im się podoba. W czasie walki doktor trafia laserem w kino, zamienia dzieci w dziadków i kariera reżyserów się kończy.

6 Zabieraj mi tę wielką stopę z twarzy! / Robo-drzewa

"Get That Bigfoot Outa My Face" / "Tree to Get Ready"

23 lutego 2008 (A)22 marca 2008 (B) 24 lutego 2008 (A)26 czerwca 2008 (B) 24 maja 2009
Zabieraj mi tę Wielką Stopę z twarzy!: Fretka, Fineasz, Ferb i ich przyjaciele jadą do babci i dziadka. Słyszą historię o Wielkiej Stopie. Fretka bardzo się nudzi, dlatego babcia proponuje jej nastraszenie dzieci. Udaje się i Fretka wreszcie ma dobrą zabawę. Dundersztyc umawia się przez internet na randkę. Niestety na randce jest też obecny Pepe i wybranka doktora tylko nim się zajmuje i zachwyca.

Robo-drzewa: Fineasz i Ferb przerabiają swój i Fretki domek na drzewie i robią z nich walczące roboty. Walka Fineasz i Ferb vs. Fretka i Stefa kończy się remisem. Dundersztyc przejmuje kontrolę nad gołębiami aby zepsuły uroczystość jego brata. Fretka ani razu nie zadzwoniła do mamy,która zaczęła się niepokoić i wróciła wcześniej.

7 Wehikuł ambarasu

"It's About Time!"

1 marca 2008 29 lutego 2008 25 maja 2009
Cała rodzina wybrała się do muzeum. Chłopcy spotykają tam wehikuł. Postanawiają go dokończyć. Udaje im się to i przenoszą się razem z Fretką do czasów kiedy na Ziemi żyły dinozaury. W tym samym czasie Pepe dowiaduje się że Heinz ma nowego wroga Pupu pana Pandę. Zrozpaczony postanawia porzucić dotychczasowe zajęcia. W czasie wyprawy niszczy się sprzęt Fineasza i Ferba więc wysyłają wiadomość do obecnych czasów. Z nowym wehikułem przybywa do nich Izabella. Razem wracają z powrotem do muzeum. Pepe i doktor Dundersztyc godzą się ze sobą.

  • Odcinek ten miał pierwszą premiera w Polsce! Premiera angielska miała premierę 1 marca, a u nas 29 lutego
8 Cyrk z alergią / Kup pan dziecku cegłę

"Jerk De Soleil" / "Toy to the World"

Cyrk z alergią: Fineasz, Ferb, Izabela i przyjaciele mieli pójść do cyrku, lecz został zamknięty. Urządzili własny. Wystąpili wszyscy przyjaciele, nawet sam Pepe. Nie przeszkodziło to mu w misji. Fretka ma uczulenie na por, które zmienia jej głos na bardziej męski. I to pomogło jej mamie w karierze. Dundersztyc wymyślił maszynę do napełniania powietrza helem.

Kup pan dziecku cegłę: Fineasz i Ferb projektują własną zabawkę-Dziobaka, który staje się hitem i każde dziecko chce go mieć. Przewodzą wtedy fabryce zabawek, w której robi się o wiele weselej. Fretka pracuje w sklepie z zabawkami i ciągle musi nosić jakieś dziwne stroje. Naprzeciwko sklepu zabawkowego pracuje Jeremiasz. Dundersztyc kradnie cegły, aby zbudować mur, który odgrodzi miasto od świata, a on mógłby pobierać opłaty za przejazd. Sława braci kończy się jeszcze przed obiadem, a nowym hitem staje się cegła.

9 Wystarczy jeden porządny strach

"One Good Scare Ought to Do It!"

3 października 2008 25 lutego 2009 7 maja 2009
Fineasz i Ferb budują nawiedzony dom aby pomóc Izabelli pozbyć się czkawki. Jednak to nie pomaga. Mama ma spotkanie klubu książki które odbywa się w domu Jeremiasza. Fretka najpierw tam wydzwania a potem przychodzi i spotyka Zuzię siostrę chłopaka. Dundersztyc ma "wyparować" dom mentora, Kevina.
10 Rycerski turniej / Ja, Brobot

"A Hard Day's Knight" / "I, Brobot"

14 czerwca 2008 (A)6 lutego 2008 (B) 14 września 2008 (A)6 lutego 2008 (B) 8 maja 2009
Rycerski turniej: Dzieci jadą do dziadków Ferba. Fretka zakochuje się w Karolu (chłopaku łudząco-podobnym do Jeremiasza). Dziadek opowiada historię o czarnym rycerzu. Chłopaki chcą odegrać tę historię. Dundersztyc jedzie na spotkanie złoczyńców, gdzie jedzie też Pepe w przebraniu jednego z doktorów zła. Potem walczą dużymi robotami, smokiem i królową.

Ja, Brobot: Fineasz i Ferb mają za dużo pomysłów na tak krótkie wakacje. Rozmyślają więc, jakby tu wykonywać kilka(naście) rzeczy naraz. Dzięki pewnemu mechanizmowi tworzą Finedroidy i Ferboty. Mama braci i Fretki jedzie do miasta, by wywołać zdjęcia. Fretka zauważa roboty i chowa się w schronie. Podejmuje decyzję, by złapać jednego z nich i pokazać go mamie. Jak zwykle nie udaje jej się to. Roboty spisują się doskonale ale wykonały wszystkie projekty i wymyślają już nowe, a chłopców omija cała zabawa. Po wypiciu kawy tracą kontrolę nad sobą i atakują właścicieli. Ferb przełącza na tryb tańca. Wszystko kończy się na tym, że wielki magnes porywa roboty. Dundersztyc nic nie robi. Zostawił na automatycznej sekretarce wiadomości do swojej dziewczyny. Za pomocą wielkiego magnesu chce je wykasować. Jednak Święty Mikołaj i Agent P przeszkadzają mu w tym.

11 Urodziny mamy / Podróż do wnętrza Fretki

"Mom's Birthday" / "Journey to the Center of Candace"

10 maja 2008 (A)29 lutego 2008 (B) 24 czerwca 2008 (A)25 czerwca 2008 (B) 9 maja 2009
Urodziny mamy: Fretka chce zrobić super prezent dla mamy na urodziny. Niestety Fineasz i Ferb wyprzedzają każdy jej pomysł. Na koniec chłopcy organizują piknik a Fretka śpiewa piosenkę ,,Masz urodziny" dla mamy. Tym czasem Dundersztyc usuwa rzeczy które go denerwują np. pelikany, migające strzałki i instrumenty (głównie na literę B)

Podróż do wnętrza Fretki: Fineasz i Ferb budują łódź podwodną, którą później pomniejszają, żeby dostać się do brzucha psa Izabeli, który połknął jej szarfę z odznakami. Niestety przez przypadek trafiają do wnętrza Fretki, która jest na randce z Jeremiaszem. Fineasz i Ferb próbują się wydostać przez co ich siostra robi dziwne rzeczy. Ich siostra jest strasznie zła i próbuje powiedzieć mamie co tym razem zrobili - bez skutku.

12 Wybieg na wybiegu / Lody z migdałkami

"Run Away Runway" / "I Scream You Scream"

7 lutego 2008 (A)17 lutego 2008 (B) 16 czerwca 2008 (A)17 czerwca 2008 (B) 10 maja 2009
Wybieg na wybiegu: Sławny projektant mody wybiera Fretkę na modelkę, ale jego ubrania szybko stają się niemodne. Swój pomysł przedstawiają mu Fineasz i Ferb, którzy zostają projektantami mody i teraz wszyscy chodzą w ciuchach takich jak oni. Dundersztyc kseruje się, żeby jego klony stały za niego w kolejkach. Później wszyscy chodzą w kitlach jak on i mama pomyślała że to kongres aptekarzy.

Lody z migdałkami: Izabela po wycięciu migdałków ma wyjść ze szpitala. Fineasz i Ferb chcą na tę okazję zrobić ogromne lody. Nie mają czasu na zrobienie projektu, więc kupują gotowy. Niestety sprzedawca myli się i dostają projekt wynalazku Dundersztyca zamiast maszynki do lodów. On z kolei dostaje ten drugi projekt. Fretka i Vanessa (córka Dundersztyca) próbują udowodnić mamom, że bracia i tata robią coś dziwnego, ale się nie udaje.

13 Rozpacz parkuje / Ballada o Złobrodym

"It's a Mud, Mud, Mud, Mud World" / "The Ballad of Badbeard"

24 lutego 2008 (A)14 kwietnia 2008 (B) 19 czerwca 2008 (A)23 czerwca 2008 (B) 11 maja 2009
Rozpacz parkuje: Fineasz i Ferb budują Monster Trucka aby Fretka nauczyła się parkować równolegle. Później urządzają wyścig z zawodowymi kierowcami. Dundersztyc tworzy własną linię samochodów.

Ballada o Złobrodym: Fineasz i Ferb zostają piratami. I odkopują skarb w którym są brody. Dziadek opowiada im że kiedy dotknie się pomarańczowego mchu ma się halucynacje. Fretka przypadkowo dotyka mchu myśli że cały czas ma fatamorgany, rozmawia z Zebrą i jedzie na misję razem z Pepe. Dundersztyc kupuje sobie nowy dom.

14 Stary, będziemy mieć reaktywację!

"Dude, We're Getting the Band Back Together"

8 marca 2008 30 sierpnia 2008 12 maja 2009
Jest rocznica rodziców Fretki, Fineasza i Ferba. Tata o niej zapomina. Bracia organizują zespół ,,Miłosie" który kiedyś się rozpadł. Na ,,Miłosiach" rodzice się poznali. Dundersztyc organizuję imprezę urodzinową Vanessie. Ona sama uważam że impreza jest dziecinna,jednak Pepe spowodował wybuch i wystrój spodobał się jej przyjaciołom.
15 Gotowi na Bettys / Latający Rybiarz

"Ready For the Bettys" / "The Flying Fishmonger"

12 września 2008 18 czerwca 2008 (A)4 maja 2009 (B) 13 maja 2009
Gotowi na Bettys: Fretka i jej przyjaciółka wygrywają dzień ze znanym zespołem Bettys. Dziewczyny z zespołu strasznie je wykorzystują i zmuszają do pracy. Fretka jest bardzo zła i mówi piosenkarkom co o nich myśli. One dostrzegają swój błąd. Na koniec Fretka i Stefa śpiewają z nimi na koncercie. Fineasz i Ferb odkrywają przejście do bazy Pepe i jadą na jego misję. Dziobak musi ich chronić i powstrzymać Dundersztyca.

Latający Rybiarz: Fineasz i Ferb chcą pomóc dziadkowi Ferba, który opowiedział historie o czasach kiedy był kaskaderem. Chłopcy chcą zrekonstruować ostatni nieudany występ.

16 Fineasz i Ferb nakryci

"Phineas and Ferb Get Busted"

16 lutego 2009 14 marca 2009 14 maja 2009
Fretce wreszcie udaje się pokazać "latający wóz przyszłości dzisiaj" mamie. Linda jest bardzo zła na chłopców a potem na dodatek córka przypomina jej o wszystkich innych przedsięwzięciach jej braci. Może wszystko byłoby dobrze gdyby wieża parkingowa nie spadła na dom. Rodzice postanawiają wysłać chłopców do Reformatorskiej Szkoły Wojskowej gdzie pozbawiono ich wyobraźni oraz kreatywności. Fretka świetnie się bez nich bawiła ale później zaczęła tęsknić. Gdy pokazano tę szkołę w TV wyrusza z Jeremiaszem na akcję ratunkową. Dyrektor szkoły nie zamierzał jednak wypuścić Fineasza i Ferba, więc Fretka i Jeremiasz wykradają ich. Jest już jednak za późno bo chłopaki mają wyprane mózgi i nawet nie patrzą na narzędzia. Fretka wygłasza wzruszającą przemowę, która odnosi skutek, jednak pogoń już ich dogania. Wtedy pojawia się Pepe jako agent i pomaga im. Później robi się coraz dziwniej. Ale dopiero gdy Jeremiasz się jej oświadczył Fretka zdała sobie sprawę, że to musi być sen i się budzi. Przy śniadaniu opowiedziała Rodzinie swój sen. Gdy doszła do fragmentu o Pepe wokół pojawili się żołnierze agencji i zabrali całą rodzinę. Major Monogram każe Pepe się przenieść, bo został zdemaskowany. Wszystko okazało się snem Pepe.
17 Grecki jak błyskawica / Przyłap ich!

"Greece Lighting" / "Leave The Busting To Us!"

19 kwietnia 2008 31 sierpnia 2008 15 maja 2009
Grecki jak błyskawica: Chłopcy urządzają wyścig rydwanów i uczą się o starożytnej Grecji. Dundersztyc buduje wielkiego robota - Norma.

Przyłap ich!: Fretka po wielu nieudanych próbach dzwoni do telewizji, do programu ,,Przyłap ich". Fineasz i Ferb budują zjeżdżalnię wodną, Fretka chodzi za nimi z kamerą by ich przyłapać. Oczywiście znów jej się nie udaje. Okazuje się że Dundersztyc był magikiem.

18 Wyrzut przed metą / Najleniwszy dzień w życiu

"Crack That Whip" / "The Best Lazy Day Ever"

24 maja 2008 6 września 2008 16 maja 2009
Wyrzut przed metą: Rodzice wyjechali na wykład ojca Ferba. Gdy cała rodzina jest na wrotkach Babcia Fineasza spotyka swoją dawną rywalkę z wrotkowych derbów i oskarża ją o oszustwo. Okazuje się, że to babcia Jeremiasza.Wszyscy zgadzają się na wyścig rewanżowy,w którym bierze również udział Fretka chociaż ledwo umie jeździć. Sprawę pogarsza jeszcze mała siostra Jeremiasza, która chce zniechęcić go do Fretki. Chłopaki budują tor do jazdy na wrotkach. Fretka martwi się, że Jeremiasz przestanie ją lubić jeśli jego babcia przegra. Wyścig kończy się remisem. Tymczasem Dundersztyc zbudował Chlebopożerator aby przemienić w bochenek chleba pomnik prezydenta. Promień oczywiście trafia w tor, który zmienia się w chleb. Zanim Fretka zdążyła donieść mamie chleb zjadły ptaki.

Najleniwszy dzień w życiu: Dzisiaj chłopaki chcieli zbudować linię kolejową ale postanowili nie robić nic. Fretce na początku się to spodobało ale uświadomiła sobie że bez nich nie ma co robić i próbuje ich do czegoś zachęcić by móc ich przyłapać. W końcu postanawia sama coś zbudować. Dundersztyc chce obrzydzić wszystkich w okręgu trzech stanów.

19 Prehistoryczny chłopak / Wyprawa do głębin Buforda

"Boyfriend form 27,000 B.C." / "Voyage to the Bottom of Buford"

7 czerwca 2008 7 września 2008 17 maja 2009
Prehistoryczny chłopak: Fineasz i Ferb znajdują w lodowcu jaskiniowca. Stefa organizuje bal przebierańców przez co Fretka bierze go za Jeremiasza i wspólnie spędza dzień. Dundersztyc chce pozbyć się ludzi przebranych za kanapki.

Wyprawa do głębin Buforda: Przyjaciele są na plaży kiedy zauważają, że Buford płacze. Okazało się, że zgubił Bysia, swoją złotą rybkę. Fineasz i Ferb postanawiają mu pomóc i budują łódź podwodną. Fretka zabiera aparat fotograficzny i zabiera się z nimi aby ich w końcu przyłapać. Buford walczy z ogromną kałamarnicą żeby uwolnić Bysia. Fretka w czasie walki wyszła na zewnątrz łodzi i nie mogła wrócić ale udało jej się nie zamoczyć aparatu. Dopiero przez Dundersztyca i Pepe aparat się psuje.

20 Przestań grać w tego golfa / Czy ten dziób mnie pogrubia?

"Put That Putter Away" / "Does This Duckbill Make Me Look Fat?"

10 sierpnia 2008 13 września 2008 18 maja 2009
Przestań grać w tego golfa: Fretka jest chora więc prosi Stefę aby to ona przyłapała jej braci. Chłopaki tymczasem budują ogromny tor do minigolfa. Stefa daje się wciągnąć w zabawę i wygrywa turniej minigolfa.

Czy ten dziób mnie pogrubia?: Fineasz i Ferb budują teleporter, który przypadkowo zamienia miejscami mózgi Fretki i Pepe. Pan dziobak wyrusza na akcje w ciele Fretki a tymczasem do Fretki przychodzi Jeremiasz. Fretka w ciele Pepe ukrywa się przed nim a chłopaki próbują odnaleźć ciało Fretki.

21 Przygoda z uliczną kamerą / Kręgielnia

"Traffic Cam-Caper" / "Bowl-R-Ama Drama"

12 lipca 2008 5 maja 2009 (A)6 maja 2009 (B) 13 czerwca 2009
Przygoda z uliczną kamerą: Fretka przypomina sobie o kamerze przed domem. Fretka zabiera stamtąd dysk. Na dysku jest większość przedsięwzięć jej braci, ale nagrany jest również Pepe jako agent. Agent P musi odzyskać taśmę, bowiem grozi to jego zdemaskowaniem - w tym celu pożycza od Dundersztyca Norma. Udaje mu się zabrać płytę Fretce, jednak Fineasz i Ferb zgadzają się jej pomóc w odzyskaniu płyty. Pościg za Pepe i Normem kończy się na moście. Fineasz odzyskuje płytę, lecz z Norma przecieka olej. Gdy most się podnosi, Norm spada do wody, a Fineasz chwyta się mostu, lecz zaczyna się wyślizgywać po oleju. Fretka ma trudny wybór: Ratować Fineasza czy płytę. Fretka nie ma wyboru i ratuje Fineasza, lecz płyta spada do wody. Pepe odzyskuje płytę i jego kariera tajnego agenta znów była bezpieczna.

Kręgielnia: Chłopcy budują gigantyczna kulę do kręgli sterowaną od środka. Fretka wpada na pomysł, aby kulą dotrzeć do mamy i ujawnić wybryki Fineasza i Ferba. Dundersztyc chce zamrozić teren Trzech Stanów i sprzedawać gorącą czekoladę za grube pieniądze.

22 Potwór Fineasza i Ferbensteina / Miłośnicy sztuki

"The Monster of Phineas-n-Ferbenstein" / "Oil on Candace"

17 października 2008 7 maja 2009 (A)8 maja 2009 (B) 13 czerwca 2009
Potwór Fineasza i Ferbensteina: Dziadek Ferba opowiada historię rodziny sprzed kilkuset lat o tym jak dr. Fineasztein i Ferbgor stworzyli dziobaka potwora.

Miłośnicy sztuki: Fineasz i Ferb pomagają swojemu koledze Django narysować gigantyczną laurkę na pustyni. Dundersztyc chce zaimponować swojej dawnej nauczycielce Dr. Gewarlik.

23 Festyniarski festyn naukowy / Festyniarski festyn naukowy, inna historia

"Unfair Science Fair"/ "Unfair Science Fair Redux (Another Story)

17 lutego 2009 (A)18 lutego 2009 (B) 11 maja 2009 (A)12 maja 2009 (B) 14 czerwca 2009
Chłopcy pomagają Baljeetowi zbudować teleport na Marsa na wystawę wynalazków.

Tymczasem Fretka wydzwania do wszystkich, ale nikt nie odbiera. Stefa odesłała jej wiadomość ze skrótem, ale Fretka odebrała go tak: Mam cię dość. Poważnie się obraziłam. Stefa. Przypadkowo zauważa rowery Fineasza i Ferba obok domu Baljeeta. Wchodzi tam i przechodzi przez portal na Marsa, po czym maszyna się psuje. Fretka jest uwięziona, ale zostaje królową marsjan. Oni wystawiają jej pomnik. Potem zjawiają się Fineasz i Ferb z pomocą dla Fretki. Okazuje się, że Ferb zna marsjański. Chłopcy razem z Fretką przed marsjanami, którzy się złączyli w jednego wielkiego. Fineasz dzwoni do Baljeeta, aby odpalił teleport. Fretka dziwi się, jakim cudem ma tu zasięg. Potem na Marsa przedostaje się Dundersztyc (który chce wygrać tą samą wystawę budując gigantyczny wulkan na sodę kuchenną) razem z jego wynalazkiem. Wulkan zostaje królem, a Dundersztyc krzyczy To nie fair!. Międzyczasie Fretka rywalizuje z inną dziewczyną o posadę w pracy obok Jeremiasza.

24 Skok w kosmos

"Out to Launch"

5 grudnia 2008 26 lutego 2009 14 czerwca 2009
Fineasz i Ferb budują rakietę i wyruszają na swoją gwiazdę, którą ojciec kupił im przez internet. Gwiazda okazuje się kosmicznym barem z bardzo jasnym neonem. Przypadkiem zabiera się z nimi Fretka. Dundersztyc chce robić cienie na księżycu.
25 Uczciwa gra / Kometa

"Got Game?" / "Comet Kermilian"

2 sierpnia 2008 13 maja 2009 (A)14 maja 2009 (B) 29 września 2009
Uczciwa gra: Fineasz i Ferb urządzają igrzyska "Chłopaki kontra dziewczyny". Dundersztyc chce wygrać doroczną wystawę psów. Igrzyska wygrywają dziewczyny.

Kometa: Fineasz i Ferb budują w ogródku obserwatorium, aby móc obejrzeć przelatującą nieopodal Ziemi kometę Kermilliana. Fretka idzie grać z Jeremiaszem w krykieta, jednak jej plany krzyżuje jego siostra Zuzia. Pepe tymczasem musi powstrzymać Dundersztyca, który zamierza wykraść wszystkie steki z obszaru Trzech Stanów.

26 Żywy film / Wiwat Doofania

"Out of Toon" / "Hail Doofania!"

7 listopada 2008 15 maja 2009 (A)18 maja 2009 (B) 30 września 2009
Żywy film: Chłopcy budują studio animatroniczne, aby zrobić własną kreskówkę. Umieszczają w niej siebie, Izabelę, Baljeeta, Buforda, oraz Fretkę jako czarny charakter. Tymczasem Dundersztyc buduje maszynę, która zmusza wszystkich do tańczenia.

Wiwat Doofania: W pralni przypadkowo zamieniają ubrania Fretki i Vanessy co zmienia całą kreskówkę. Dundersztyc buduje własny kraj-wyspę Doofanię i Vanessa próbuje pokazać to swojej mamie a chłopcy budują "Tęczowystrzeliwator", który tworzy tęczę dla Izabeli. Tymczasem Fretka jeździ z mamą po sklepach i wszyscy znajomi myślą, że została Gothem. Tymczasem Pepe ma nosić kołnierz po tym jak wpadł do fabryki papieru ściernego w czasie walki z Dundersztycem. Kołnierz sprawia dla Pepe mnóstwo trudności, nawet nie udaje mu się wejść do swojej kryjówki. Na koniec Fineasz i Ferb przypadkiem niszczą budowle Dundersztyca a Pepe projekt chłopaków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki