FANDOM

Fineasz i Ferb (seria 3)

Fineasz i Ferb

(seria trzecia)

Kraj produkcji Stany Zjednoczone
Twórcy Dan Povenmire

Jeff „Swampy” Marsh

Liczba odcinków 35
Lista odcinków
Produkcja
Czas trwania odcinka 20 minut
Emisja
Stacja telewizyjna [1]

Disney Channel/Disney XD[2]Disney Channel/Disney XD

Kraj oryginalnej emisji Stany Zjednoczone
Lata emisji od 2011
Pierwsza emisja [3] 4 marca 2011 –[4] 17 września 2011 –
Status trwający
Chronologia
Poprzednik Seria druga
Kontynuacja Phineas and Ferb: Across the Second Dimension

Produkcja trzeciej serii serialu Fineasz i Ferb została potwierdzona przez stacjęDisney XD w czerwcu 2009, jednak część zapowiadanych na tą serię odcinków weszło w skład sezonu drugiego, m.in. epizod Kwantowa opowieść[1][2]. 25 lipca 2010 na Comic-Con 2010 w San Diego autorzy serialu ujawnili, że w skład trzeciej serii serialu będzie wchodził odcinek Meapless in Seattle, którego fragment został zamieszczony w napisach końcowych odcinka Przygody Hika[3]. Potwierdzono również, że w trzeciej serii gościnnie wystąpią: Jane Lynch jako matka Jeremiesza oraz Tina Fey jako jego daleka kuzynka, usiłująca kupić dom od Heinza Dundersztyca[4]. Na lato 2011 planowana jest emisja filmu na podstawie serialu, Phineas and Ferb: Across the Second Dimension[5].

Premiera serii odbyła 4 marca 2011 w USA. Został wyemitowany wówczas odcinek The Great Indoors / Canderemy.

== Postacie[edytuj]==

Główne[edytuj]Edytuj

Bohater Amerykański dubbing
Fineasz Flynn Vincent Martella
Ferb Fletcher Thomas Sangster
Fretka Flynn Ashley Tisdale
Isabella Garcia-Shapiro Alyson Stoner
Linda Flynn-Fletcher Caroline Rhea
Pepe Pan Dziobak Dee Bradley Baker
Doktor Heinz Dundersztyc Dan Povenmire
Major Francis Monogram Jeff "Swampy" Marsh

Drugoplanowe[edytuj]Edytuj

Bohater Amerykański dubbing
Lawrence Fletcher Richard O' Brien
Stefa Hirano Kelly Hu
Jeremiasz Johnson Mitchel Musso
Bajleet Rai Maulik Pancholy
Buford Van Stomm Bobby Gaylor
Vanessa Dundersztyc Olivia Olson

Seria[edytuj]Edytuj

Sezon Odcinki [5] Premiera serii [6] Finał serii [7] Premiera serii (DC) [8] Finał serii (DC) [9] Premiera serii (DXD) [10] Finał serii (DXD)
3 35 4 marca

2011

TBA 24 września

2011

TBA 17 września

2011

TBA

Lista odcinków[edytuj]Edytuj

[11] Osobny artykuł: Lista odcinków serialu animowanego Fineasz i Ferb.
# Tytuł [12] Premiera w USA [13] Premiera na Disney Channel [14] Premiera na Disney XD
66 Run, Candace, Run / Last Train to Bustville[6] 11 marca 2011 24 września 2011 17 września 2011
Run, Candace, Run: Fineasz i Ferb tworzą parę stumilowych butów. Fretka postanawia użyć ich, aby być jednocześnie na pikniku rodzinnym Jeremiasza i czytać dzieciom w bibliotece, co obiecała mamie. Tymczasem budynek Spółki Zło zostaje wystawiony na sprzedaż, więc doktor Dundersztyc postanawia przekonać inwestorkę Annabelle, która jest daleką krewną Jeremiasza, że dom nie jest warty zakupu.

Last Train to Bustville: Podczas wizyty u dziadków, Fineasz i Ferb postanawiają zbudować wielki balon wypełniony gorącym powietrzem. Tymczasem Fretka, zainspirowana przez inżyniera kolejowego Glendę, postanawia zmienić swoją postawę i zrezygnować z przyłapywania braci. Po drugiej stronie miasta, doktor Dundersztyc znajduje jajo ptaka dodo i przekonany, że wylęgnie się z niego wielki ptasi potwór, postanawia podbić z jego pomocą Okręg Trzech Stanów.

67 The Great Indoors / Canderemy 4 marca 2011 24 września 2011 17 września 2011
The Great Indoors: Zła pogoda uniemożliwia Isabelli zdobycie nowej odznaki Ogników, więc Fineasz i Ferb budują gigantyczny biodom, aby jej pomóc. Tymczasem Fretka wpada w paranoję, gdyż wciąż nie wie co Jeremiasz naprawdę o niej myśli. Doktor Dundersztyc próbuje wykorzystać deszcz do przerwania wielkiego meczu piłki nożnej, aby móc obejrzeć swoją ulubioną meksykańską telenowelę.

Canderemy: Fretka zauważa że jej przyjaźń ze Stefą jest zagrożona, więc postanawia spędzić cały dzień tylko z nią. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje Kombino-Inator, który przypadkowo trafia we Fretkę i Jeremiasza łącząc ich ciała, co uniemożliwia Fretka spędzenie czasu wyłącznie z przyjaciółką. W międzyczasie Fineasz i Ferb budują olbrzymiego psiego robota, który zaczyna powodować wiele szkód.

68 The Belly of the Beast / Moon Farm 29 kwietnia 2011 24 września 2011 nieemitowany
The Belly of the Beast: Z okazji Festiwalu Portu, Fineasz i Ferb postanawiają zbudować mechaniczną wersję słynnego nieuchwytnego rekina z portu Danville. Fretka postanawia z pomocą Stefy złapać rekina i przyłapać braci. W tym czasie doktor Dundersztyc tworzy Słonowodny Iryso-Inator, aby wywołać próchnicę u wszystkich dzieci na Obszarze Trzech Stanów.

Moon Farm: Zainspirowani zaginionym fragmentem wiersza "Kot i skrzypce", Fineasz i Ferb postanawiają wysłać kilka krów na księżyc, aby stworzyć z ich mleka najsmaczniejsze lody na świecie. Fretka postanawia wykorzystać nieobecność chłopców i przygotować Jeremiaszowi fantazyjny obiad, jednak zadanie utrudnia jej brak umiejętności gotowania. Tymczasem Dundersztyc jest zazdrosny o to, że kwiaty jego sąsiada są bardziej zielone od jego. Tworzy więc Wilgocio Wysyso-Inator, aby wysuszyć jego rośliny.

69 Phineas' Birthday Clip-O-Rama! 1 kwietnia 2011 nieemitowany nieemitowany
Z okazji urodzin Fineasza jego przyjeciele postanawiają stworzyć specjalny pokaz klipów z wspólnych przygód grupy. W tym czasie Agent P próbuje przeszkodzić Dundersztycowi w usunięciu z telewizji programu o życiu jego brata Rogera za pomocą Non-inatora.
70 Ask a Foolish Question / Misperceived Monotreme 13 maja 2011 nieemitowany nieemitowany
Ask a Foolish Question: Fineasz i Ferb budują komputer, który zna odpowiedź na każde pytanie. Fretka chce użyć maszyny, aby dowiedzieć się jak może przyłapać braci raz na zawsze. W tym czasie doktor Dundersztyc gubi klucz do swojego Podbić Okręg Trzech Stanów-Inatora. Agent P musi znaleźć klucz, zanim zrobi to szalony naukowiec.

Misperceived Monotreme: Pepe przegapia swoją setną walkę z doktorem Dundersztycem, gdy Fretka zabiera go do zoo na zwierzęcą kąpiel. Jego nieobecność zostaje niezauważona, gdy inny dziobak z Danville Zoo powstrzymuje Dundersztyca przed strzeleniem do swego brata Najmniej-Lubiano-Inatorem. W tym czasie Fineasz i Ferb budują zabawny dom we własnym stylu.

71 Candace Disconnected / Magic Carpet Ride 18 czerwca 2011 nieemitowany nieemitowany
Candace Disconnected: Fretka prosi braci o pomoc, po tym jak po raz piąty gubi swój telefon komórkowy. Fineasz i Ferb tworzą dla niej nowoczesny telefon z funkcją przenoszenia użytkownika do miejsca, które wymieni w rozmowie. Przypadkowo aplikacja ta przenosi Fretkę na Wyspę Wielkanocną. W tym czasie Doktor Dundersztyc tworzy "Odbierato-Inator", aby odebrać Vanessę ze szkoły bez wychodzenia z domu.

Magic Carpet Ride: Zainspirowani ulubionym programem taty, Fineasz i Ferb budują czarodziejski dywan. Fretka jest przekonana, że uda jej się przyłapać braci, jeśli będzie słuchała rad ciasteczek z wróżbą. W tym czasie Doktor Dundersztyc chce zniszczyć obraz swojego brata przy pomocy "Plamo-Inatora", jednak okazuje się że malowidło jest rekonstrukcją zniszczonego obrazu Heinza sprzed lat.

72 Bad Hair Day / Meatloaf Surprise 24 czerwca 2011 nieemitowany nieemitowany
Bad Hair Day: Fretka zostaje źle ostrzyżona i musi skorzystać z maszyny Fineasza i Ferba, która przyspiesza porost włosów, gdyż umówiła się z Jeremiaszem i jego mamą na akcję charytatywną na rzecz zagrożonych gatunków zwierząt. Wkrótce okazuje się, że włosy Fretki urosły bardziej niż się spodziewała i zostaje ona pomylona z mandarynkowym orangutanem. W tym czasie Dundersztyc buduje Bardzo, Bardzo Zły-Inator.

Meatloaf Surprise: Linda dołącza do Jamiego Olivera jako jedna z sędziów Festiwalu Pieczeni w Danville, mającego pokazać jak ważne jest zdrowe odżywianie. W tym czasie Fretka bierze w udział w aukcji Pamiątki Rock and Rolla, na której zostają wystawione upominki dotyczące Nigela i Adriana z jej ulubionego zespołu Tiny Cowboy. Zostaje jednak rozproszona, gdy jej bracia budują sprężysty dom w ogródku. Po drugiej stronie miasta, Dundersztyc chce wprowadzić przepis swojej rodziny na pieczeń do konkurencji, używając "zła" jako specjalnego składnika.

73 Phineas and Ferb Interrupted / A Real Boy 15 lipca 2011 nieemitowany nieemitowany
Phineas and Ferb Interrupted: Kiedy mama mówi Fretce, że chce spędzić z nią cały dzień, dziewczyna spędzić z nią cały ten czas w ogródku, aby przyłapać braci. Niestety jedynym planem chłopców na ten dzień jest patrzenie na rosnącą trawę. W tym czasie Pepe Pan Dziobak współpracuje z Dundersztycem, aby naprawić jego Tępy i Nudny Promień w Dynamiczny Promień.

A Real Boy: Doktor Dundersztyc, myśląc że jego córka słyszała jak mówił, że wolałby mieć syna, aby pomagał mu w czynieniu zła, postanawia strzelić w nią Promieniem Zapomnienia. Tymczasem Norm chce być prawdziwym chłopcem, więc odgrywa przy Dundersztycu rolę jego syna. W domu Fineasza i Ferba, Stefa hipnotyzuję Fretkę, aby porzuciła przyłapywanie braci i mogła spędzić cały dzień z Jeremiaszem. Niestety Fretka słyszy przypadkowo słowa cofające hipnozę i wraca do domu, by przyłapać braci na tworzeniu skocznego wynalazku.

74 Road Trip / Mommy Can You Hear Me? 29 lipca 2011 nieemitowany nieemitowany
Road Trip: Ostatniego dnia rodzinnej wycieczki Fretka ma nadzieję, że nie będzie musiała się martwić przyłapywaniem braci, jednak Fineasz i Ferb decydują się zbudować zajazd przydrożny na szczycie ciężarówki. W tym czasie doktor Dundersztyc także jedzie na wycieczkę, ale używa wielkiej platformy, żeby przewieźć swój wybuchowy sok na Okręg Trzech Stanów.

Mommy Can You Hear Me?: Fretka ma skręconą kostkę i musi leżeć cały dzień w łóżku. Robi więc wszystko, aby zwrócić uwagę mamy na wynalazek młodszych braci, którzy próbują wysłać w kosmos życzenia urodzinowe dla swojego przyjaciela, kosmonauty Siergieja. Nieoczekiwanie wiadomość, którą Fretka chciała przekazać mamie, zostaje wysłana do przyjaciela chłopców, co ratuje jego statek przed uderzeniem asteroidy. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy Zupo-Kurczakowo-Inator, aby zalać zupą kurczakową cały Okręg Trzech Stanów.

75 Skiddley Whiffers / Tour de Ferb 26 sierpnia 2011 (A)12 sierpnia 2011 (B) nieemitowany nieemitowany
Skiddley Whiffers: Fineasz i Ferb wraz z przyjaciółmi budują gigantyczną wersję dziecięcej gry, która obejmuje swym obszarem całe Danville. Fretka, rozdarta między przyłapaniem braci a wspólną grą, w końcu dołącza do zabawy z braćmi i postanawia zostać "Królową Skiddley Whiffers". Tymczasem doktor Dundersztyc próbuje pogodzić się z myślą, że Vanessa dorasta i chce być normalną nastolatką. Pozwala jej wyjechać na biwak, jednak nie radząc sobie z myślą że zostawia ją bez opieki, przebiera się za obozowicza i z pomocą Pepe Pana Dziobaka stara się ją chronić.

Tour de Ferb: Fineasz i Ferb korzystają z pomocy cyklisty Grega LeMonda, aby przygotował Baljeeta do wyścigu kolarskiego. Tymczasem doktor Dundersztyc stara się wprowadzić Danville w zastój finansowy, aby nikt nie przebił jego oferty na aukcji.

76 My Fair Goalie 9 września 2011 nieemitowany nieemitowany
brak opisu
77 Bullseye! / Perry the Actorpus 30 września 2011 nieemitowany nieemitowany
Bullseye!: brak opisu

Perry the Actorpus:

Meapless in Seattle[6] nieemitowany nieemitowany nieemitowany
Kiedy Fineasz i Ferb wraz z Hikiem znajdują się w ogródku, statek Mitcha spada na Ziemię w celu zniszczenia wszechświata. Chłopcy muszą pokonać złego kosmitę i uratować galaktykę. Fretka postanawia do nich dołączyć. Tymczasem Dundersztyc spotyka na statku Mitcha uzbrojonego Balunia.
The Tri-Stone Area nieemitowany nieemitowany nieemitowany
Obszar Trzech Stanów zamienia się w prehistoryczną osadę, a jej mieszkańcy w jaskiniowców.
Ferb Latin nieemitowany nieemitowany nieemitowany
Fineasz i Ferb tworzą swój własny język i nietypowe zwyczaje. Interesująca kultura chłopców szybko rozprzestrzenia się na całe miasto.

PrzypisyEdytuj

  1. Phineas And Ferb Season 3 Announcement. W: DisneyXD Medianet [on-line]. 2010-06-31. [dostęp 2010-08-18].
  2. Thomas J. McLean: Phineas and Ferb Creators Talk Season 3. 2009-08-06. [dostęp 2010-08-18].
  3. Report: Disney XD’s ‘Phineas and Ferb’ Panel at 2010 San Diego Comic-Con (Some Spoilers). stitchkingdom.com, 2010-07-30. [dostęp 2010-08-18].
  4. Oficjalna strona Dana Povenmire. twitter.com, 2010. [dostęp 2010-08-18].
  5. Disney 2010-2011 Lineup. W: TV by the Numbers [on-line]. 2010-03-03. [dostęp 2010-08-18].
  6. 6,0 6,1 Phineas and Ferb Season 3 Episode Guide (ang.). tv.com. [dostęp 2010-08-09].

Więcej z Fandomu

Losowa wiki